donderdag 5 maart 2015

Ontgiften | Levenswater (sole)

Terwijl ik aan het googlen was op water filteren, kwam ik een interessant artikel over zout en 'levenswater' tegen.


Bitterzout, Himalaya-zout en Keltisch(!) zeezout zijn zeer gezonde zouten die oorspronkelijke, natuurlijke mineralen en sporenelementen bevatten (in tegenstelling tot bijv. keukenzout) en een desinfecterende, voedende en reinigende werking hebben.

Warm water waarin dit zout wordt opgelost wordt ook wel levenswater of (zout)sole genoemd, vanwege de bijna identieke gelijkenis met ons natuurlijk lichaamsvocht.

Zout water heeft een helende en zuiverende werking, het voert afvalstoffen in je lichaam af en herstelt de oorspronkelijke balans van je lichaamscellen, waardoor je minder klachten en meer energie zou moeten krijgen.

Levenswater versterkt het immuunsysteem, stimuleert de stofwisseling en zuivert het lichaam. Het zorgt ook dat je minder behoefte krijgt aan ongezonde (zoute) voeding.

Wanneer je veel water drinkt en regelmatig ontgift, plas en zweet je ook veel mineralen uit. Levenswater vult deze mineralen weer aan.

Vul een glazen pot met 1 derde zout en 2 derde bronwater of gefilterd kraanwater. Roer of schud af en toe, zodat het zout langzaam oplost in het water. Op de bodem blijft (bij mij) nog een laagje zout liggen wat niet oplost.

1 theelepel van dit mengsel op een glas water is al voldoende per dag. Zo krachtig is de werking er van.
Je kunt het mengsel ook gebruiken op een wattenstaafje, om wondjes of insectenbeten te deppen.

Ik gebruik het zelf in combinatie met bouillonkruiden, lekker bij de lunch! Of ik druppel het over een salade heen, ook lekker.

Zuiveren, voeden en herstellen is het doel.
Doe je mee?

Nina


Geen opmerkingen :

Een reactie posten


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.