zaterdag 9 mei 2015

Ontgiften | Parasietenkuur #2

In mijn vorige blog over de parasietenkuur schreef ik al over het eerste en vooral verrassende effect van de kuur; extra energie, wat alleen al heerlijk was.

Vanaf dag 14 kwam dan eindelijk het verwachtte resultaat naar buiten. Lange holle slierten (5-20 (!) cm), gelig van kleur, zo goed als leeg en helemaal doorzichtig. En dood, gelukkig. 

Achteraf had ik dit soort sliertjes al eerder tijdens de kuur gezien, maar dan een stuk kleiner (1-4 cm) en ik wist niet zeker of het wormen waren of etensresten, maar bij het zien van de lange slierten die er soms ook zonder ontlasting uit kwamen, had ik geen twijfels meer. 

Volgens de beschrijving bij de kuur zijn er ook wormpjes en andere parasieten die je met het blote oog niet kunt zien, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het zichtbare resultaat wel waanzinnig motiverend vond, aangezien ik er met een 'eerst-zien-dan-geloven-gevoel' aan begon.

Eigenlijk valt dit geen ontgiften te noemen, maar puinruimen! ;) 

Halverwege de kuur werd ook de ontlasting steeds minder donker en minder hard en begon ik me steeds fitter te voelen. Tegen de tijd dat de kuur voorbij was, was ik volledig overtuigd van het nut er van en ben ik zelfs begonnen met darmspoelingen om eventuele achtergebleven rommel weg te spoelen.

Iedereen kan parasieten krijgen
Parasieten(eitjes) kun je binnen krijgen via 
  • voedsel of water (rondwormen, amoebe, gardia)
  • bacillendragers zoals muggen (hondenhartworm, filaria of malaria), vlooien (hondenlintworm), de gewone huisvlieg (amebic cysten), zandvliegen (leishmaniasis) en ook huisdieren (verschillende parasieten)
  • seksueel contact (trichomonas, gardia en amoebae)
  • de neus en de huid (pinwormeitjes en Toxoplasma gondii) door besmet stof. 
  • op blote voeten lopen (hoekworm, schistomes en strongyloides)
  • reisverkeer naar vreemde landen (een hele reeks exotische beestjes)

Klachten die het gevolg kunnen zijn van parasieten zijn:
  • jeukende anus
  • hoesten, piepende ademhaling of longontsteking
  • hoofdpijn
  • ademhalingsproblemen en moeheid
  • diarree, toegenomen winderigheid en buikkrampen
  • vermagering
  • buikpijn en buikinfectie (peritonitis)
  • darmbloeding
  • abces in de lever (koorts, zweten, rillingen, malaise, gewichtsverlies en pijn of gevoeligheid in de leverstreek.)
  • huidinfectie en/of jeukende uitslag
  • hoge koorts, bloedarmoede, donkere urine, geelzucht en nierinsufficiëntie
  • tijdelijke vergroting lever, milt en lymfeklieren
  • ooginfectie, afname gezichtvermogen
  • toxoplasmose van de hersenen (encefalitis); veroorzaakt symptomen als zwakte aan één kant van het lichaam, spraakproblemen, hoofdpijn, verwardheid en epileptische aanvallen.
  • huiduitslag, hoge koorts, rillingen
  • ontsteking van de hersenen en de hersenvliezen (meningo-encefalitis), de lever (hepatitis), de longen (pneumonitis) of het hart (myocarditis)

Darmen reinigen is stap 1 
in het ontgiftingsproces 

Ik zie deze kuur als een soort darmreiniging. Zoals ik ook al schreef in mijn blog 'Darmspoelingen' is reiniging van de darmen iets waarmee je zou moeten begìnnen, als je serieus wil gaan ontgiften.

Tijdens het ontgiften komen gifstoffen namelijk in de darmen terecht, om van daaruit afgevoerd te worden. Schone darmen en een goede stoelgang zijn daarom een goede start voor het ontgiftingsproces en voorkomen dat de klachten juist verergeren tijdens het ontgiften, omdat gifstoffen te lang in de darmen blijven en weer worden opgenomen in de bloedbaan.
(Bron)

Ga jij het ook doen?

PS: Nu de huisdieren nog!

Via Ankie Wind

Geen opmerkingen :

Een reactie posten


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.