zaterdag 7 mei 2016

Leven met Lyme | Het succesverhaal van Miro Kloosterman

Met toestemming van Miro Kloosterman (bekend van o.a. GTST) plaats ik zijn onderstaande Facebookpost in de rubriek 'Interviews en succesverhalen'.



"In een artikel zag ik terugkomen dat ik de ziekte van Lyme zou hebben overwonnen door mijn dieet aan te passen. Dat is inderdaad een onderdeel geweest en heeft zeker enorm bijgedragen, maar ik heb veel meer ondernomen om over de ziekte heen te komen.


Omdat ik veel vragen krijg over wat ik heb gedaan om te herstellen van Lyme en ik helaas niet iedereen persoonlijk kan beantwoorden heb ik alles op een rijtje gezet.

Voordat ik wist dat het Lyme was heb ik van alles gedaan om mijn lichaam te ondersteunen en te laten herstellen van een burn out. En eventueel ook van het cytomegalovirus (één van de vele co-infecties die ik had opgelopen door de Lyme). Alles wat ik deed heeft bijgedragen aan mijn herstel en het heeft me vaak ook tijdelijk wat verlichting gebracht. Maar helaas, doordat het eigenlijk de ziekte van Lyme was (wat ik toen nog niet wist), steeds maar van korte duur.


"Alles wat ik deed bracht tijdelijk wat verlichting, maar helaas van korte duur doordat het eigenlijk de ziekte van Lyme was (wat ik toen nog niet wist)."


Ik at zo puur mogelijk en belastte mijn lichaam zo min mogelijk met voeding die zwaar is voor de vertering en ontstekingen kan veroorzaken, zoals geraffineerde suiker, wit meel producten, gluten, vlees en zuivel en natuurlijk alcohol.

Ook paste ik alles toe uit het boek 'Bijnieruitputting' van James I. Wilson. Bijvoorbeeld het toepassen van regelmaat, hoge doseringen van de juiste vitamine C (niet de standaard vitamine C met alleen maar ascorbinezuur, maar die met biofavonoids), vit B complex, calcium, magnesium enzovoorts.

Daarnaast deed ik regelmatig ontgiftingskuren voor darmen, nieren en lever. En deed ik eigenbloed ozontherapie voor extra zuurstof en zelf herstellend vermogen.

Ik heb ook heel veel gehad aan Rebirthing Adem therapie. Het gaf veel verbetering door de enorme hoeveelheid zuurstof in het lichaam (en ook de emoties die los komen), maar omdat het onderliggende probleem Lyme was roeide dat mijn symptomen nog niet volledig uit.

Verder heb ik me verdiept in de Chinese geneeskunde zoals acupunctuur en het gebruik van Chinese kruiden. Ook een Shiatsu massage deed me altijd erg goed. Mijn Chinees geneeskundige had al regelmatig aangegeven dat hij dacht dat het Lyme was. Mijn huisarts bleef echter beweren dat dat het niet was, waardoor ik er toen niet meteen op in ben gegaan. Kennelijk nam ik haar toen serieuzer.


"Mijn Chinees geneeskundige had al regelmatig aangegeven dat hij dacht dat het Lyme was. Mijn huisarts bleef echter beweren dat dat het niet was. Kennelijk nam ik haar toen serieuzer."


Uiteindelijk ben ik het 80/10/10 dieet gaan volgen van Douglas Graham. Dit dieet bestaat volledig uit rauw en veganistisch voedsel. Daar knapte ik enorm van op. Mijn lichaam kon ontzuren en mijn lymfeklieren konden makkelijker hun toxiciteit kwijt. Na een aantal maanden voelde ik me voor het eerst sinds jaren af en toen weer gewoon fit tijdens het sporten. Het 80/10/10 dieet heb ik 10 maanden gedaan totdat ik over stapte op een dieet dat ik leerde in een health retreat. Dat wel op de 80-10-10 principe neerkomt, maar ook uit wat gekookt voedsel bestaat.

Na 3,5 jaar wist ik het zeker en voelde ik aan alles dat het Lyme moest zijn. Toen ben ik het gaan behandelen alsof het Lyme was met kaardebol tinctuur, samento tinctuur, leverbitter (om de lever te ondersteunen) en allerlei verschillende natuurlijke antibiotica, zoals grapefruitpitextract en oregano-olie.


"Toen ben ik mijn klachten gaan behandelen alsof het Lyme was."


Toen Lyme ook daadwerkelijk was geconstateerd heb ik er nog meer dingen op losgelaten. Alles wat ik hoorde of las paste ik toe. Geloof me, na zoveel jaren extreem vermoeid te zijn (wat ontzettend moeilijk is uit te leggen aan iemand die gezond is) heb je er alles voor over en is niks te gek. Je wil gewoon weer fit zijn!

"Alles wat ik hoorde of las paste ik toe. Geloof me, na zoveel jaren extreem vermoeid te zijn (wat ontzettend moeilijk is uit te leggen aan iemand die gezond is) heb je er alles voor over en is niks te gek. Je wil gewoon weer fit zijn!"


Bij een health retreat in Portugal heb ik veel geleerd en ben ik overgestapt op een andere vorm van een veganistisch dieet; intermediair vasten. Dit geeft het lichaam de tijd en energie voor herstel en genezing. Je eet dan alleen 's ochtends en 's middags met een beetje gekookte producten. De verhouding gekookt/rauw is dan 30/70. Daarnaast ging ik 1 uur per dag in een basisch bad en borstelde dan elke 10 minuten mijn huid. Ook scrubde ik 3 keer per week mijn huid met fijn zeezout. De rest van de week borstelde ik de droge huid van mijn lichaam.

Ik dronk elke dag 3x per dag een vers geperst groentesap. Van de pulp van de groente maakte ik bouillon om de mineralen in het lichaam aan te vullen. Om de 4 a 5 weken deed ik een leverkuur van dokter Morritz en tegelijk vastte ik daarbij 3 dagen met groentesap. Dit herhaal je 2 keer tot je geen galstenen meer hebt. Ik heb hem dus in 1 jaar ongeveer 10x gedaan.
Ook deed ik een waterstofperoxidekuur met gedestilleerd water en dit voer je steeds meer op naar een hogere dosering. Het is belangrijk dat je het op een lege maag inneemt. Dus timing is ook erg belangrijk.

Ik doe elke ochtend ademoefeningen van Wim Hof (de Ice Man), Kundalini yoga ademoefeningen, 5 Tibetanen en andere yogaoefeningen. Allemaal voor extra zuurstof in het lichaam en om de organen te masseren.

Ik douche 's ochtends wisselend warm en koud. 's Ochtends eindig ik altijd met koud water en dat heb ik inmiddels opgebouwd naar een paar minuten lang.

Ik heb ook een saunakuur gedaan om de Lyme uit mijn lichaam te krijgen. Dit was 6 weken lang elke dag een programma van 5 uur. Eerst 20 tot 30 minuten hardlopen (als dat lukte) en daarna 4,5 uur zweten. Met hoge doseringen vitamines, mineralen en de juiste vetten bouwde ik het steeds verder op. Vitamine B3 werkt als een natuurlijk antibioticum en ook het creëren van een nepgriep/koorts doodt de Lymebacterie (uit het boek 'De ziekte van Lyme' van Wolf Dieter Storl).

Daarnaast heb ik ook een medicinale paddestoelensupplementenmix geprobeerd met alle goede paddestoelen in een pil. En daarbij nog een extra chaga tinctuur en die ook in pilvorm.

Af en toe deed ik een kuur met hoge doseringen Chlorella en Spirulina (40 a 50 gram). Dit helpt het lichaam te ontgiften. Ook gebruikte ik speciale theesoorten ter ondersteuning van mijn lichaam. Bijvoorbeeld Jiagulan thee, Javaanse nierthee, brandnetelthee enzovoort.

Ondertussen onderging ik nog - wanneer mogelijk - een paar keer per week acupunctuur en bioresonantie. Samen met Rifesysteembehandelingen.

Tot slot heb ik ook nog homeopatische middelen gebruikt en nog allerlei verschillende soorten supplementen te ondersteuning van het lichaam. Deze heb ik altijd in kuren gebruikt. Sommige wat langer dan anderen en sommige gebruik ik bijna altijd wel:

* Green supperfood powder;
volledig supplement dat alles bevat wat de bijnieren ondersteunt die verzwakt waren. (Adrenal support) en af en toe zelfs adrenal zelf om de bijnieren te ondersteunen omdat die na alle jaren volledig uitgeput waren.
* Zeoliet- en bentonietklei
* Astaxanthin
* ondersteuning van organen. Lever en nieren kruidenpillen. (Bijv. van Himalaya)
* een goede whole foods multivitamine
* ondersteuning voor vertering zoals betaine en enzymen, omdat je te weinig maagzuur aan maakt.
* msm
* pecta-sol c. Citrus pectin
* glutathione. Belangrijkste antioxidant voor algemeen herstel.
* hoge dosering vit c met bioflavonoids. (2:1) of Camu Camu poeder.
* b complex. (Whole food)
* omega 3 ( ovega 3)
* bijenpollen, propolis, koninginnegelei.
* maca
* marshmallow root en psylium huskvezels. L-glutamine. Chlorofyl. Aloë Vera (voor darmen te herstellen) en mucopherm
* oregano-olie
* manukahoning
* probiotica
* cissus quadrangularis (voor de gewrichten die kapot gingen door de Lyme)
* zyflamend van New chapter. Natuurlijke pijnstiller en helpt tegen de ontstekingen.
* vit b 12 injecties. En uiteindelijk supplement.
* Wietolie en cbd-olie.
* Colloïdaal zilver
* Serrapeptase om de biofilm op te lossen. Erg belangrijk tijdens de kuur.
* voor geheugen te ondersteunen Ginko biloba, Vinpocetine, Dmae, Bacopa, Nutramedix Pinella (brain nerve cleanse).
* Magnesiumcitraat. Magnesium l-threonate.
* kurkuma (golden milk)
* Ambrotose (de essentiële suikers)
* tincturen - Echinacea. Samento. Kaardebol. Koriander. Sarsaparilla. Reishi. Daslook. Cumanda. Banderol. Burbur. Pinella. Zwarte bes. Chaga.

Natuurlijk pas ik veel van wat ik eerder in het verhaal al genoemd heb nog steeds toe en ben ik vast nog wel wat vergeten.

Dit is wat gewerkt heeft voor mij. Ik zeg niet dat iedereen met Lyme dit op deze manier moet doen. Ieder lichaam is anders. Zelf aanvoelen wat jouw lichaam nodig heeft is het belangrijkst en het gaat met vallen en opstaan. Vaak terugval en dan weer van voren af aan beginnen, maar de terugval laat steeds langer op zich wachten en duurt steeds minder lang. Luister goed naar je lijf en leer te voelen tot hoe ver je kan gaan op dat moment. Blijf geloven dat het goed komt. Dat is een van de belangrijkste ingrediënten, daar kan geen supplement of medicijn tegen op. Positieve affirmaties kunnen daarbij helpen.


"De terugval laat steeds langer op zich wachten en duurt steeds minder lang."


Goede boeken om te lezen zijn:
*  "Lyme de verzwegen epidemie" van Rita Kos en Philip Kielman
* "De ziekte van Lyme" van Wolf Dieter Storl
* "Lyme natuurlijk genezen" van Willem Jacobs.

Lees ook:
http://www.diabetesontherun.nl/miro-kloosterman-op-zoek-naar-grenzen

http://thegreencreator.nl/inspiratie-miro-kloosterman/

http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/article/detail/4276724/2016/04/06/Bodyguard-Miro-overwon-tekenziekte-van-Lyme.dhtml

https://fitdoorgezondeten.wordpress.com/2013/02/24/het-verzwegen-verhaal-over-lyme/

https://fruithighoregonusa.wordpress.com/2015/05/18/going-raw-for-lyme/?preview=true&preview_id=19&preview_nonce=20708ba80c

Ook is er veel goede informatie te vinden op facebook.com/ziektevanlyme."

Miro Kloosterman



4 opmerkingen :

  1. geweldig ! tijdens het lezen dacht ik, je moet er wel de energie of hulp bij hebben. (en geld). zoals elke dag douchen, een strak schema aanhouden, vandaag bv tot nu weer geslapen. ik zou de tijd niet hebben, is nu al moeilijk om de paar dingen op de juiste tijden te nemen. nu eerst maar zien wat de adrenal en later de 5-HTP doet. vd korrel vandaag weer zieker geworden. ga wat dingen opschrijven wat ik kan kopen. de inname v klei gaat nu goed en wissel het af met zeoliet. even ook nog een keer lezen wat als AB werkt. pfff. maar voor Miro Kloosterman geweldig. Proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het meeste kost idd geld én energie en dat moet je wel hebben, maar jij doet wat voor jou haalbaar is en daarom ben ik al heel trots op je! Jij vecht minstens even hard om je beter te voelen als Miro of wie dan ook! Liefs!

      Verwijderen
  2. Ik heb het ook op ongeveer dezelfde manier gedaan! Eerst van het kastje naar de muur gestuurd, vooral veel psychiaters gezien, ondanks heel veel lichamelijke klachten naast het moe zijn. Uiteindelijk een dokter die het hele plaatje zag en lyme constateerde na de nodige onderzoeken. Even heb ik AB genomen, maar voelde me er nog zieker door. Ben op onderzoek uitgegaan en terecht gekomen bij een natuurkundige via de site lymenatuurlijkgenezen.nl. En kijk na 2,5 intensief aan mezelf te werken, zowel lichamelijk als mentaal, kan ik nu zeggen dat ik geen lichamelijke klachten meer heb en dat ik weer meer energie heb en dat de downperiode nu al enkele maanden op zich laat wachten! Ik kom van ver, van zware evenwichtstoornissen, verlamming, geheugenverlies, woorden niet meer kunnen oproepen, ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn Hilde! Wil je hier misschien uitgebreid over vertellen in een interview?

      http://moezijniszooo.blogspot.nl/p/interview.html

      Verwijderen


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.