woensdag 6 juli 2016

Behandeling van Lyme met Stevia


In januari jl. werden er resultaten gepubliceerd van een onderzoek naar het antibiotische effect van Stevia. Uit het onderzoek bleek dat alcoholextract van puur Steviablad effectief is tegen alle vormen van Borrelia Burgdorferi.

Steviablad beschikt over vele fytochemicaliën met bekende antimicrobiële eigenschappen tegen vele pathogenen.

De onderzoekers vergeleken het alcoholextract met gebruikelijke antibiotica en beoordeelden hoe elk product scoorde in het doden van de verschillende vormen van B. Burgdorferi, inclusief de zogeheten “persister” vormen.

De resultaten van dit onderzoek laten zien dat een natuurlijk product zoals Steviablad-extract als effectief middel tegen B. Burgdorferi zou kunnen worden beschouwd.

De biofilm-vorm nam in massa toe op momenten dat antibiotica werd toegediend. Stevia daarentegen verminderde de massa van biofilms met ongeveer 40%.

Steviaproducten op de massamarkt bleken niet het medicinale vermogen te hebben dat wordt toegeschreven aan het pure kruidenextract.

Lees meer in het artikel: 'Stevia doodt pathogenen ziekte van Lyme beter dan antibiotica'.

Geschreven door Sayer Ji van GreenMedInfo LCC en vertaald door Jelle Bouwhuis voor Moe zijn is zooo..

Gebruik
Als zoetstof gebruik je 3 druppels of meer per keer. Om ziekteverwekkers te doden gebruik je 2x 30 druppels per dag op een half glas water.

Dit moet je langzaam opbouwen vanaf 1 druppel per dag. Zodra dit goed gaat (geen herxklachten geeft) neem je 2x 1 druppel per dag en zo voeg je steeds 1 druppel extra toe.

Ook voor diabetespatiënten en mensen met hoge bloeddruk kan Stevia helpen. Zie Medischdossier.org.

2 opmerkingen :

  1. Hoe moet je het innemen dan? Gewoon onder de tong of in een glas water?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tincturen moeten altijd in een (half) glas water opgelost worden, dat ben ik er nog vergeten bij te zetten zie ik.

      Verwijderen


 Ik leg mijn oor te luisteren en leer.
 Ik ben geen expert. Ik probeer.
 Ik denk, zoek en observeer.
Ik schrijf en inspireer.